جاذبه های شهر کردکوی

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

چمدان: "دخترم گفت دیگر نمی‌خواهد ایرانی باشد"ابراهیم پارسایی در دانمارک یک مغازه فروش و تعمیر دوچرخه دارد.  او حدود ۲۵سال پیش به دانمارک مهاجرت کرد؛ آنجا با یک دختر دانمارکی ازدواج کرد و ماندگار شد.بعد از حملات یازدهم سپتامبر یک روز دختر هشت ساله‌اش سارا، از مدرسه به خانه می‌آید و می‌گوید دیگر نمی‌خواهد ایرانی بماند.این تصمیم سارا، ابراهیم و همسرش را به این فکر فرو می‌برد که چه طور می‌توانند تصویری واقعی از ایران و شرق به دو دختر خردسالشان نشان دهند. همین نگرانی عاقبت به سفری تاریخی ختم می‌شود که طی آن ابراهیم پارسایی، همسرش بگیته(همسر پارسایی) و سارا و سارینا به همراه یک خانم معلم، با یک ماشین کاروان به مدت یک سال به ایران، پاکستان و هندوستان سفر می‌کنند.الان سار پارسایی 22 سال سن دارد ودر رشته مدیریت تحصیل میکند و خودشو سفیر ایران در دانمارک میداند و دختر دیگر من سارینا اگر همین الان بهش بلیط سفربه ایران را بدی لحظه ای درنگ نمیکند حتی حاضره درسشو کنار بزاره و برای رفتن به ایران آماده بشه.دریک کلام تمام اعضای خانواد جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 206 تاريخ : جمعه 13 اسفند 1395 ساعت: 9:53

سرهنگ محمودعلی فر :انقلاب اسلامی درعصری به بارنشست که فرهنگ" استعمار " و "استکبار" برتمام جهان سایه افکنده بودبه گزارش النگ روستای زیبا :سرهنگ محمودعلی فر فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی درنشست خبری به مناسبت سی‌وهشتمین سالگردپیروزی انقلاب گفت:اهمیت برگزاری دهه فجر به اهمیت پیروزی انقلاب درعصرپایان ایدئولوژی وعصردین‌گریزی برمی‌گردد،بنابراین تمام تلاش دشمنان این است که انقلاب رابه هرشکلی زمین بزنند.وی افزود: دشمنان ازهرکاری استفاده می‌کنند که انقلاب راازبین ببرند درجنگ سخت موفق نشدندامروزه به جنگ نیمه سخت وجنگ نرم روی آورده‌اند؛بنابراین گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی اهمیت بسزایی دارد.فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی تصریح کرد: دردهه مبارک فجردرشهرستان کردکوی برنامه‌های مشترکی برگزارمی‌کنند که پوشش ترافیکی،امنیتی،انتظامی این برنامه‌های مشترک وتمام مراسم‌های مربوط به این دهه رانیروی انتظامی دربسترامنیتی فراهم می‌کند.سرهنگ محمودعلی فر خاطرنشان کرد: باتوجه به گسترش استفاده ازفضای مجازی و وجود تهدید تهاجم فرهنگی دراستفاده نادرست ازاین فضا،نیروی ان جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 189 تاريخ : جمعه 13 اسفند 1395 ساعت: 9:53

آغاز یا شروع کار شما چگونه بود؟درزمستان 88 با ساخت هفت سین با کاغذ های دوریز ، ساخت عروسک با گونی های کنفی که همه جنبه مصارف خانگی داشتند شروع کردم.در پائیز و زمستان سال  90 تا93 ساخت هفت سین طبیعی با میوه درخت کاج و بلوط و سرو،نی ،چوب،گونی کنفی ادامه دادم.اما به دلیل نداشتن محلی برای فروش سهمی ناچیزی سود نصیبم شد.خانم صادق پور در کارهای شما تیکه دوزی هم مشاهد میشود در این زمینه هم فعالیت دارید؟بله ، سال 94 رفتم آموزش تیکه دوزی سنتی که کلا این هنر از بین رفته بود شروع کردم هنرتیکه دوزی را  از مادر عزیزم حاجیه زینب حسین پور یاد گرفتم . در دوخت ، طراحی، مدل و رنگ پیشرفته تر درکنار مادرم کارها را دنبال کردم تا جائیکه از هنرتیکه دوزی استقبال شد و سفارش داشتم .چگونه به سازمان میراث فرهنگی و صاینع دستی معرفی شدید؟به دعوت خانم کیانی دهیاری محترم روستای مهترکلاته از کارشناسان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کردکوی جهت شناسایی هنرمندان گمنام و ناشناس به روستا مهترکلاته آمدند. من با ارائه نمونه های از محصولات هنری و توضیح جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 427 تاريخ : جمعه 13 اسفند 1395 ساعت: 9:53

مهاجم تیم فوتبال ملوان انزلی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم های پرسپولیس و استقلال را در کارنامه داشت، از دنیا رفت.

به گزارش جاذبه های شهرکردکوی به نقل از ایرنا، مهرداد اولادی ساعتی پیش در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.
این بازیکن متولد سال 1364 در قائمشهر بود و پیش از این در تیم های پرسپولیس و استقلال هم بازی کرده است.
حمید استیلی سرمربی اسبق ملوان بندر انزلی در گفت و گو با ایرنا این خبر را تائید کرد.
مسئولان بیمارستان شهدای تجریش علت مرگ این بازیکن فوتبال را ایست قلبی اعلام کرده اند.
اولادی که فوتبال را از پرسپولیس قائمشهر شروع کرد خیلی زود و در 18 سالگی به پرسپولییس پیوست و با بازیهای خوب به الشباب امارات ملحق شد وی سالها در لیگ امارات درخشید و در بازگشت دوباره به پرسپولیس زیاد موفق نبود و برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به ملوان بندر انزلی پیوست.سپس برای سومین بار در زمان سرمربیگری حمید استیلی در پرسپولیس به این تیم بازگشت و در همان دربی خاطره انگیزی که با برتری 3-2 پرسپولیس و هت تریک ایمون زاید تمام شد در دقیقه 62 از بازی اخراج شد.
وی سال بعد از آن به تیم رقیب یعنی استقلال پیوست هرچند در آنجا زیاد موفق عمل نکرد و حتی با هواداران استقلال دچار مشکل شد. وی در سومین بازگشت خود به ملوان در نیم فصل امسال حضوری هرچند کم در زمین داشت و سرانجام در بعد از ظهر 31 فروردین در بیمارستان شهدای تجریش دار فانی را وداع گفت.
همچنین اولادی سابقه گلزنی در دربی 61 که با برتری 2-1 پرسپولیس تحت هدایت مصطفی دنیزلی در دقیقه 72 را به سید مهدی رحمتی با ضربه چیپ را دارد

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 139 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:59

جاذبه های شهرکردکوی:در اثر بارندگی های شدید روز یکشنبه رودخانه های مجاور مهترکلاته طغیان کرده و سیلاب مهترکلاته را فرا گرفت و خسارت زیادی برجای گذاشت.






جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 686 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:59

مادر در راهی جهاد میکنیم که به حقانیت آن کاملا آگاهی داریم چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم و شهادت چون اسلحه ای مرگبار برفرق دشمنان اسلام فرود آوردیم من هم به نوبه خودم درس مبارزه و جهاد را از آقا و سرورم حسین ع آموختم.(شهید طهماسب قلی زمانی)

اندیشه و کلام شهیدان حاصل عالی ترین ارزش های انسانی و بیانگر والاترین ایده ها و آمار ما نهاست. شهیدان، به خون خفتگان گلگون کفنی هستند که هستی خویش را در راه تحقق اندیشه های امام راحل نثار نموده و با فداکاری خویش، ماندگار و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین نموده و اکنون در جوار رحمت الهی مأوا گزیده اند و نظاره گر چگونگی عمل ما در پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی بوده و پاسداشت ارزشهای الهی و اعتلای نظام توحیدی را مطالبه می نمایند. به بهانه 22 اسفند روز شهید و بزرگداشت شهدا زندگی نامه یکی از شهدای گرانقدر شهرستان کردکوی را مورد توجه قراردادیم. باشد که یاد و نامشان همیشه در دل تاریخ انسانیت زنده باشد.

زندگی نامه سردار شهید طهماسبقلی زمانی

در سال ۱۳۴۱ در روستای نامن از توابع کردکوی به دنیا آمد. به علت نبود امکانات برای ادامه تحصیل به گرگان رفت و در رشته ی حسابداری ادامه تحصیل داد. با شروع جنگ در سپاه ثبت نام و عضو سپاه گردید. وی در ۲۲سالگی ازدواج کرد. زندگی مشترک آنها دوسال و نیم بیشتر طول نکشید. او در جبهه به عنوان نیروی زرهی، جانشین و فرمانده ی گروهان ویژه، فرمانده ی گروهان یکم گردان رسول الله(ص) به طور مستقیم عمل نموده و در عملیات های فاو، کربلای ۴ و ۵ و عملیات کربلای ۱۰حضور فعال داشت.
سرانجام در فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ به شهادت رسید.

گلستان – کردکوی-روستای نامن
نام پدر : مبین
تاریخ تولد : ۱۳۴۱/۰۲/۱۴
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶/۰۱/۳۰
سن : ۲۵ ساله
آخرین پست نظامی : معاون گردان
قــشر : سردار
محل شهادت:کربلای ۱۰ماووت عراق...

نحوه شهادت: بر خورد مستقیم تیر به سر

فرازی از وصیت نامه شهید

شهادت یک حقیقت است، شهادت شعار نیست، شعور است. شهادت باختن نیست پیروزی است و بالاخره شهادت یک مرگ تحمیلی نیست، بلکه یک انتخاب است.
به مادرم بگویید که آرزوی من برآورده شده گریه نکن.
از همه مردم میخواهم که به ریسمان متین خدائی چنگ زنید واز تفرقه بپرهیزید وگرنه مدیون خون شهدائید وآن برسر شما خواهد آمد که یزیدیان به شما حاکم باشند.شهید عزاداری نمی خواهد شهید پیروی میخواهد.
درس مبارزه و جهاد را از آقا و سرورم حسین(ع) آموختم.

مادر در راهی جهاد میکنیم که به حقانیت آن کاملا آگاهی داریم چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم و شهادت چون اسلحه ای مرگبار برفرق دشمنان اسلام فرود آوردیم من هم به نوبه خودم درس مبارزه و جهاد را از آقا و سرورم حسین ع آموختم.

دخترم من نمی خواستم تو یتیم شوی چکنم فرزندان امام حسین ع یتیم شدن.

مادرم من نمی دانم با چه زبانی از تو تشکر کنم چون خیلی برایم زحمت کشیدی..امیدوارم به بزرگی خودت مرا حلال کنی


بوسه های شیرین مادر بزرگ بر صورت زیبای شهید زمانی ...همان صورتی که غرق در خون شهادت شد

 بوسه شیرین پدر بر پیشانی غرق به خون فرزند شهیدش 

خواب شیرین بداز شهادت زیبا

      دخترم من نمی خواستم تو یتیم شوی چکنم فرزندان امام حسین ع یتیم شدن.

زندگی زیباست اما شهادت زیباتر

عطر شهادت و یاد جانفشانی های شهیدان همواره تلنگری

بر رفتار و گفتارمان در این دنیای فانی خواهد بود.

جا دارد که شهدا را یاد کنیم حتی با ذکر صلوات .

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:52

پرتابگر چکش کردکویی در رنک برترین های جهان

پژمان قلعه نویی در لیست برترین پرتابگران چکش جهان در سال 2016 قرار گرفتند.

به گزارش جاذبه های شهرکردکوی به نقل از فدراسیون دو ومیدانی: پژمان قلعه نویی، پرتابگر گلستانی چکش، موفق شد در مسابقات سومباتلی مجارستان، با ثبت رکورد 75.96 متر، مدعی عنوان رکورد دار ملی در ماده پرتاب چکش که متعلق به کاوه موسوی، دیگر پرتابگر ارزنده کشومان است، شد.

این رکورد در سایت فدراسیون دو و میدانی کشور مجارستان در جریان برگزاری مسابقات رسمی پرتاب ها در این کشور ثبت شده و در صورت تائید نهایی این رکورد، قلعه نویی رکورد دار ملی ماده پرتاب چکش خواهد بود.


جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 144 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:52

ایرنا- مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان گفت: یك شركت معتبر آمریكایی از طریق شعبه اروپایی خود، خواستار خرید محصولات پتروشیمی ایران شده است.

حاذبه های شهرکردکوی:مسعود جبراییلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینكه تا پایان به نتیجه رسیدن مذاكره ها نمی توان نام این شركت آمریكایی را اعلام كرد، افزود: این شركت آمریكایی فعال در زمینه تامین مواد پتروشیمی، از طریق شعبه اروپایی خود خواستار خرید محصولات ایران شده و مذاكره هایی را انجام داده است.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان با بیان اینكه درخواست این شركت آمریكایی در زمینه محصولات «پی وی سی» بوده است، ادامه داد: قرار است كه مذاكره جدی با این شركت به زودی برگزار شود.
جبراییلی افزود: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، موانع همكاری و مشاركت با شركت های معتبر برطرف و با هیات های متعدد خارجی مذاكره هایی انجام شده است كه از جمله می توان به گفت وگو با بسیاری از شركت های اروپایی و آسیایی در زمینه صادرات محصولات، تامین فاینانس و منابع مالی و جذب فناوری اشاره كرد.
وی با تاكید بر لزوم روزآمد كردن فناوری ها، اضافه كرد: رقابت شدیدی در منطقه برای فروش محصولات پتروشیمی وجود دارد و شركت های ایرانی برای موفقیت در این رقابت باید فناوری های خود را بروز كنند.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان ادامه داد: شركت های اسپانیایی، ایتالیایی و هندی برای خرید محصولات درخواست هایی را مطرح كرده اند.
وی اضافه كرد: همچنین گفت وگو هایی نیز با شركت های آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی برای جذب سرمایه گذاری انجام شده كه در صورت رفع موانع، سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ایران پیش از تشدید تحریم ها، بخشی از محصولات پتروشیمی تولیدی را به اروپا و آمریكا صادر می كرد اما با آغاز روند تحریم ها، بازار صادراتی ایران در این مناطق در اختیار كشورهای رقیب قرار گرفت.
با اجرایی شدن برجام، موانع صادرات و همكاری با شركت های اروپایی و آمریكایی برطرف و مذاكره هایی نیز انجام شده است.
چندی پیش، مرضیه شاهدائی مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی از مذاكره با شركت های آمریكایی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران خبر داده بود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به ابراز علاقه دو سازنده آمریكایی برای فروش تجهیزات در ایران اشاره كرده و گفته بود: این شركت ها به دنبال راه اندازی دفتر نمایندگی در ایران هستند.
به دلیل نگرانی هایی كه در آمریكا نسبت به همكاری مستقیم با ایران وجود دارد، برخی شركت های آمریكایی از طریق شعبه های خود در سایر مناطق و واسطه های اروپایی با ایران مذاكره هایی را انجام می دهند.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:52


یک روز، آخرای ساعت کاری بانک، پسر بچه ای با یک قبض در دست نزد تحویل دار بانک رفت و گفت:لطفا این قبضو پرداخت کن.

تحویل دار گفت: پسر جان وقتش گذشته و سایت هارو بستیم، فردا صبح بیار انجام میدم.

پسر بچه گفت میدونی من پسر کیم؟! بابام هم بیاد همینو میگی؟!

تحویل دار گفت پسر هر کیم که باشی ساعت کاری بانک تموم شده و سایتو بستیم!

پنج دقیقه بعد پسر بچه با یه مردی که لباسهای کهنه و چهره رنجیده داشت اومد.

تحویل دار فهمید که باباشه.بلند شد و به قصد احترام تحویلش گرفت!

قبض و پولشو گرفت و گفت چشم کار شمارو انجام میدم، ته قبضو مهر کرد و تحویل داد؛

البته قبض رو داخل کشو گذاشت تا فردا صبح پرداخت کنه.

پسر بچه گفت دیدی بابامو بیارم نمیتونی نه بهش بگی و بعدش خندید.

پدر به پسرش گفت برو بیرون و منتظر بمون تا منم بیام،

وقتی پسر بچه رفت باباش اومد و به تحویل دار گفت ممنون بابت اینکه جلوی بچه ام بزرگم کردی!

تحویل دار گفت: این کارو به خاطر بچه ات انجام دادم!

از دیدگاه بچه، پدر، بزرگ ترین فرد تو دنیاست که حلال تموم مشکلاته، خوب نبود ذهنیتش تغییر می کرد.

پدر که باشی در کتاب ها جایی نداری و هیچ چیز زیر پایت نیست!

بی منت از این غریبگی هایت می گذری تا پدر باشی،

پشت خنده هایت فقط سکوت می کنی...

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:10

مادر در راهی جهاد میکنیم که به حقانیت آن کاملا آگاهی داریم چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم و شهادت چون اسلحه ای مرگبار برفرق دشمنان اسلام فرود آوردیم من هم به نوبه خودم درس مبارزه و جهاد را از آقا و سرورم حسین ع آموختم.(شهید طهماسب قلی زمانی)

اندیشه و کلام شهیدان حاصل عالی ترین ارزش های انسانی و بیانگر والاترین ایده ها و آمار ما نهاست. شهیدان، به خون خفتگان گلگون کفنی هستند که هستی خویش را در راه تحقق اندیشه های امام راحل نثار نموده و با فداکاری خویش، ماندگار و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین نموده و اکنون در جوار رحمت الهی مأوا گزیده اند و نظاره گر چگونگی عمل ما در پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی بوده و پاسداشت ارزشهای الهی و اعتلای نظام توحیدی را مطالبه می نمایند. به بهانه 22 اسفند روز شهید و بزرگداشت شهدا زندگی نامه یکی از شهدای گرانقدر شهرستان کردکوی را مورد توجه قراردادیم. باشد که یاد و نامشان همیشه در دل تاریخ انسانیت زنده باشد.

زندگی نامه سردار شهید طهماسبقلی زمانی

در سال ۱۳۴۱ در روستای نامن از توابع کردکوی به دنیا آمد. به علت نبود امکانات برای ادامه تحصیل به گرگان رفت و در رشته ی حسابداری ادامه تحصیل داد. با شروع جنگ در سپاه ثبت نام و عضو سپاه گردید. وی در ۲۲سالگی ازدواج کرد. زندگی مشترک آنها دوسال و نیم بیشتر طول نکشید. او در جبهه به عنوان نیروی زرهی، جانشین و فرمانده ی گروهان ویژه، فرمانده ی گروهان یکم گردان رسول الله(ص) به طور مستقیم عمل نموده و در عملیات های فاو، کربلای ۴ و ۵ و عملیات کربلای ۱۰حضور فعال داشت.
سرانجام در فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ به شهادت رسید.

گلستان – کردکوی-روستای نامن
نام پدر : مبین
تاریخ تولد : ۱۳۴۱/۰۲/۱۴
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶/۰۱/۳۰
سن : ۲۵ ساله
آخرین پست نظامی : معاون گردان
قــشر : سردار
محل شهادت:کربلای ۱۰ماووت عراق...

نحوه شهادت: بر خورد مستقیم تیر به سر

فرازی از وصیت نامه شهید

شهادت یک حقیقت است، شهادت شعار نیست، شعور است. شهادت باختن نیست پیروزی است و بالاخره شهادت یک مرگ تحمیلی نیست، بلکه یک انتخاب است.
به مادرم بگویید که آرزوی من برآورده شده گریه نکن.
از همه مردم میخواهم که به ریسمان متین خدائی چنگ زنید واز تفرقه بپرهیزید وگرنه مدیون خون شهدائید وآن برسر شما خواهد آمد که یزیدیان به شما حاکم باشند.شهید عزاداری نمی خواهد شهید پیروی میخواهد.
درس مبارزه و جهاد را از آقا و سرورم حسین(ع) آموختم.

مادر در راهی جهاد میکنیم که به حقانیت آن کاملا آگاهی داریم چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم و شهادت چون اسلحه ای مرگبار برفرق دشمنان اسلام فرود آوردیم من هم به نوبه خودم درس مبارزه و جهاد را از آقا و سرورم حسین ع آموختم.

دخترم من نمی خواستم تو یتیم شوی چکنم فرزندان امام حسین ع یتیم شدن.

مادرم من نمی دانم با چه زبانی از تو تشکر کنم چون خیلی برایم زحمت کشیدی..امیدوارم به بزرگی خودت مرا حلال کنی


بوسه های شیرین مادر بزرگ بر صورت زیبای شهید زمانی ...همان صورتی که غرق در خون شهادت شد

 بوسه شیرین پدر بر پیشانی غرق به خون فرزند شهیدش 

خواب شیرین بداز شهادت زیبا

      دخترم من نمی خواستم تو یتیم شوی چکنم فرزندان امام حسین ع یتیم شدن.

زندگی زیباست اما شهادت زیباتر

عطر شهادت و یاد جانفشانی های شهیدان همواره تلنگری

بر رفتار و گفتارمان در این دنیای فانی خواهد بود.

جا دارد که شهدا را یاد کنیم حتی با ذکر صلوات .

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 403 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:10

پرتابگر چکش کردکویی در رنک برترین های جهان

پژمان قلعه نویی در لیست برترین پرتابگران چکش جهان در سال 2016 قرار گرفتند.

به گزارش جاذبه های شهرکردکوی به نقل از فدراسیون دو ومیدانی: پژمان قلعه نویی، پرتابگر گلستانی چکش، موفق شد در مسابقات سومباتلی مجارستان، با ثبت رکورد 75.96 متر، مدعی عنوان رکورد دار ملی در ماده پرتاب چکش که متعلق به کاوه موسوی، دیگر پرتابگر ارزنده کشومان است، شد.

این رکورد در سایت فدراسیون دو و میدانی کشور مجارستان در جریان برگزاری مسابقات رسمی پرتاب ها در این کشور ثبت شده و در صورت تائید نهایی این رکورد، قلعه نویی رکورد دار ملی ماده پرتاب چکش خواهد بود.


جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:10

دراثر بارش بعضی از زمین های کشاورزی شهرستان کردکوی زیر آب رفته است.

به گزارش سرویس حوادث جاذبه های شهرکردکوی ، از اواخر شب گذشته بارش باران در سطح شهرستان کردکوی آغاز شد و شدت بارش باران تا اواسط امروز یکشنبه ادامه داشت که در حال حاضر تا حدودی از شدت آن کاسته شد.دراثر بارش بعضی از زمین های کشاورزی شهرستان زیر آب رفته است.





جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 6:27







جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 6:27








جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 457 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 6:27

به گزارش جاذبه های شهرکردکوی به نقل از ایرنا، سامانه موشكی «اس 300» تسلیحات دفاعی است كه برای هدف قرار دادن هواپیماها و موشك های تاكتیكی و بالستیكی بكار گرفته می شود.
رژه مشترك یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح یكشنبه به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد.
هر سال به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان های كشور برگزار می شود.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:49

29 فرودین تولد مقام معظم رهبری مبارک باد

تاریخ تولد 29 فروردین سال 1318 مشهد مقدس..... آقا 77 بهار زیبا مبارکتان باد

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 208 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:49

کشف و پلمپ یک کشتارگاه سنتی غیرمجاز در کردکوی+عکس

یک واحد کشتارگاه غیر مجاز سنتی روستایی در شهرستان کردکوی تعطیل و پلمپ گردید.

untitled

به گزارش جاذبه های شهرکردکوی به نقل از رادکانا، طی گشت مشترک کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت کردکوی با حضور نمایندگانی از دادگستری، دامپزشکی و محیط زیست یک واحد کشتارگاه غیر مجاز سنتی روستایی تعطیل و پلمپ گردید.

در این کشتارگاه سنتی حدود 50کیلوگرم لاشه گوسفند و گاو و آلایش دامی آن در واحد صنفی مربوطه کشف، شناسایی و معدوم گردید.

dsc02807


جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:49


جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 1:00

گلستان هفتمین شهید مدافع حرم خود را تقدیم اسلام کرد

استان گلستان اولین شهید سال ۹۵ و هفتمین شهید مدافع حرم خود را تقدیم اسلام کرد و این مدال افتخار آفرین دیگری بود که بر سینه این استان نقش بست.

مدافع حرم

به گزارش جاذبه های شهرکردکوی به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا،  پاسدار بازنشسته علیرضا صفرپور جاجرمی جانباز 30 درصد جنگ تحمیلی که در یگان 60 زرهی گنبد کاووس خدمت خود را به پایان رسانیده بود بعد از دوران بازنشستگی به طور داوطلبانه در دفاع از حرم آل البیت عازم کشور سوریه می گردد که پس از 2 ماه حضور و نبرد با جریان تکفیری به دست گروهک تکفیری داعش در بامداد روز جمعه 27 فروردین ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید صفر پور اولین شهید استان گلستان در سال 95 و هفتمین شهید مدافع حرم گلستانی هاست که مدالی دیگر را برای این استان به ارمغان آورده است.وی 50 ساله و دارای یک فرزند پسر و 2 فرزند دختر نیز می باشد.

گفتنی است شهید تولی ،حاجی حتم لو،میردوستی،غریب،تیموری و زاهد پور از دیگر شهدای مدافع حرم استان گلستان می باشند.مراسم استقبال از این شهید بزرگوار توسط روابط عمومی سپاه نینوا متعاقبا اعلام خواهد گردید.


جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 125 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 19:48

دستورالعمل جذب و بکارگیری سرباز معلمان در سال جدید ابلاغ شد
100-84.jpg

دستورالعمل جذب و بکارگیری سرباز معلمان در سال 95 از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش جاذبه های شهرکردکوی به نقل از (ایسنا)، بر اساس بخشنامه مذکور، افراد واجد شرایط باید فارغ التحصیل در مقطع فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس بوده و تاریخ اعزام آنها اول تیرماه و اول شهریور ماه 95 باشد. این افراد در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش و در مدت خدمت خود به عنوان سرباز معلم جذب می‌شوند و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به امور اداری آموزش و پرورش شهرستان‌ها مراجعه کنند.

در این بخشنامه آمده است: «در جذب و بکارگیری افراد ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس باید رعایت شود. همچنین ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از پذیرش رشته‌های مرتبط با پزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و...) باید خودداری شود.

در ادامه این بخشنامه آمده است که از مشمولین واجد شرایط دارای شرایط برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام ‌آنها تیر و شهریور 95 است ثبت‌نام صورت گرفته و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در تاریخ 25 اردیبهشت امسال به حوزه ستادی آموزش و پرورش ارسال شود.

بر این اساس فهرست مدارک داوطلبان حائز شرایط و امتیاز لازم بلافاصله در اختیار هسته گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم در خصوص دریافت نظر نهایی در زمان مناسب انجام خواهد گرفت.


در این بخشنامه تأکید شده است: مجریان معلمان وظیفه استان پس از ثبت‌نام داوطلبان برگه اعزام به خدمت آنها را تا چند روز قبل از اعزام به مراکز آموزشی نزد خود نگه دارند و سپس قبل از اعزام به همراه برگه اعلام محل خدمت که از سازمان وظیفه عمومی ناجا برای پذیرفته شدگان ابلاغ شده جهت تحویل به مراکز آموزشی به آنها عودت دهند. بر این اساس اسامی پذیرفته شدگان نهایی مطابق سهمیه تخصیصی در زمان مقرر و به صورت تکمیل نرم‌افزار طراحی شده در این خصوص ارسال می‌شود.

در این بخشنامه که از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام فرم تعهدنامه رعایت شئونات شغل معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را نیز تکمیل و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه تحویل مسئول ثبت‌نام کنند که این فرم‌ها پس از فهرست‌بردرای به هسته گزینش استان تحویل خواهد شد.

داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی و روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند که به تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان برسد، علاوه بر این برگه آماده به خدمت پذیرفته‌شدگان باید ممهور به مهر انجام واکسیناسیون باشد.

در بخش دیگری از این بخشنامه تأکید شده است: برنامه این وزارتخانه انتخاب مشمولینی است که کسری خدمت ندارند و بایستی در این خصوص از متقاضیان تعهد گرفته شود. متقاضیان در صورت کتمان کسر خدمت و سپس درخواست استفاده از آن در طول سال تحصیلی ملزم به جبران خسارات مادی ناشی از «خروج قبل از پایان سال تحصیلی»‌ و «هزینه دوره آموزشی بدو خدمت و دوره آموزش نظامی»‌ هستند. بر این اساس ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف غیرمجاز است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

همچنین وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اعزام پذیرفته شدگان به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیرماه 95 انجام خواهد شد، بنابراین باید در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسب صورت گرفته و قبل از اعزام نیز برگه‌های اعزام افراد کنترل شود. اشتباه در ثبت مشخصات پذیرفته شدگان (به ویژه کد ملی)، موجب حذف ایشان شده و مسئولیت آن به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان است.

به گزارش ایسنا، در پایان این بخشنامه آمده است که اگر مشمولی قبلاً درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی کرده باشد سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو نموده و لذا از لیست سرباز معلمان کنار گذاشته می‌شود. لازم است این افراد در مهلت ثبت‌نام نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام کنند.»

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 141 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 19:48